~

............................................... "Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
Μαραθώνας είναι κωμόπολη της βορειοανατολικής Αττικής και έδρα του "Δήμος Μαραθώνος" ομώνυμου δήμου. Είναι από τους πιο ιστορικούς δήμους της Ελλάδας παγκοσμίως. Έγινε γνωστός από την "Μάχη του Μαραθώνα" ομώνυμη μάχη το Σεπτέμβριο του 490 π.Χ. μεταξύ Αθηναίων (Πλαταιών) και Περσών.
Πήρε την ονομασία της από τον τοπικό ήρωα Μάραθο. Αργότερα (στην αρχαιότητα) ιδρύθηκαν στην περιοχή και οι πόλεις "Προβάλινθος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Προβάλινθος" και "Τρικόρυθος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Τρικόρυθος" οι οποίες μαζί με το Μαραθώνα αποτέλεσαν την "Τετράπολη (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Τετράπολη" της Αττικής. Από το Μαραθώνα προέρχονται οι όροι "Μαραθωνοδρόμος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Μαραθωνοδρόμος" και "Μαραθώνιος"
"Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια".
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΚΑΗΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

Διάλεξη της Αρχαιολόγου της Εφορείας Aρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής, Πέλλης Φωτιάδη, με θέμα: "ΑΤΤΙΚΟΥ ΗΡΩΔΗΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Οι Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Μαραθώνα σας προσκαλούν την Κυριακή 2 Απριλίου 2017, ώρα 10:30 π.μ., στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα, στη διάλεξη της Αρχαιολόγου της Εφορείας Aρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής, Πέλλης Φωτιάδη, με θέμα:

"ΑΤΤΙΚΟΥ ΗΡΩΔΗΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ: 
Αναδρομή στον Μαραθώνα του Ηρώδη Αττικού (2ος αι. μ.Χ.).

Μετά τη διάλεξη θα πραγματοποιηθεί η τακτική Γενική Συνέλευση των Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Μαραθώνα.
~~~~~~~~~~~~
Ποιος αλήθεια ήταν ο Ηρώδης ο Μαραθώνιος; Μέγας ευεργέτης ή υπερόπτης τύραννος; Άξιος κληρονόμος ή επιδειξιομανής ζάμπλουτος; Χαρισματικός ρήτορας ή κόλακας της αυτοκρατορικής αυλής; Φωτισμένος σοφιστής ή εμμονικός δεισιδαίμων; Ρωμαίος κοσμοπολίτης ή Έλλην προγονολάτρης; Θύμα ο ίδιος τραγικών απωλειών των αγαπημένων του ή υβριστής δολοφόνος; Μπορούμε, άραγε, να προσεγγίσουμε - λίγο πιο ελεύθερα - την πολύπλευρη αυτή εξέχουσα προσωπικότητα της ρωμαιοκρατούμενης Αθήνας του 2ου αι. μ.Χ.; Τι μας δείχνουν τα μνημεία και τα αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν βρεθεί έως τώρα στον Μαραθώνα, τόπο καταγωγής και αγαπημένο καταφύγιο αυτού του μοναδικού, για τα ελληνικά δεδομένα, πολυεκατομμυριούχου, δημόσιου άνδρα και πολιτικού;

"A του Ηρώδη του Aττικού τι δόξα είν’ αυτή.
Ο Aλέξανδρος της Σελευκείας, απ’ τους καλούς μας σοφιστάς,
φθάνοντας στας Aθήνας να ομιλήσει,
βρίσκει την πόλιν άδεια, επειδή ο Ηρώδης
ήταν στην εξοχή. Κ’ η νεολαία
όλη τον ακολούθησεν εκεί να τον ακούει.
Ο σοφιστής Aλέξανδρος λοιπόν
γράφει προς τον Ηρώδη επιστολή,
και τον παρακαλεί τους Έλληνας να στείλει.
Ο δε λεπτός Ηρώδης απαντά ευθύς,
«Έρχομαι με τους Έλληνας μαζύ κ’ εγώ.»—
Πόσα παιδιά στην Aλεξάνδρεια τώρα,
στην Aντιόχεια, ή στην Βηρυτό
(οι ρήτορές του οι αυριανοί που ετοιμάζει ο ελληνισμός),
όταν μαζεύονται στα εκλεκτά τραπέζια
που πότε η ομιλία είναι για τα ωραία σοφιστικά,
και πότε για τα ερωτικά των τα εξαίσια,
έξαφν’ αφηρημένα σιωπούν.
Άγγιχτα τα ποτήρια αφίνουνε κοντά των,
και συλλογίζονται την τύχη του Ηρώδη—
ποιος άλλος σοφιστής τ’ αξιώθηκεν αυτά;—
κατά πού θέλει και κατά πού κάμνει
οι Έλληνες (οι Έλληνες!) να τον ακολουθούν,
μήτε να κρίνουν ή να συζητούν,
μήτε να εκλέγουν πια, ν’ ακολουθούνε μόνο."
Κωνσταντίνος Καβάφης «Ηρώδης Αττικός», 1912

(από τη συλλογή Αναγνωρισμένα, 1897-1933).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου