~

............................................... "Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
Μαραθώνας είναι κωμόπολη της βορειοανατολικής Αττικής και έδρα του "Δήμος Μαραθώνος" ομώνυμου δήμου. Είναι από τους πιο ιστορικούς δήμους της Ελλάδας παγκοσμίως. Έγινε γνωστός από την "Μάχη του Μαραθώνα" ομώνυμη μάχη το Σεπτέμβριο του 490 π.Χ. μεταξύ Αθηναίων (Πλαταιών) και Περσών.
Πήρε την ονομασία της από τον τοπικό ήρωα Μάραθο. Αργότερα (στην αρχαιότητα) ιδρύθηκαν στην περιοχή και οι πόλεις "Προβάλινθος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Προβάλινθος" και "Τρικόρυθος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Τρικόρυθος" οι οποίες μαζί με το Μαραθώνα αποτέλεσαν την "Τετράπολη (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Τετράπολη" της Αττικής. Από το Μαραθώνα προέρχονται οι όροι "Μαραθωνοδρόμος (δεν έχει γραφτεί ακόμα)" "Μαραθωνοδρόμος" και "Μαραθώνιος"
"Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια".

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

«Η Ελλάδα μου» στην πρώτη σελίδα της Google


Ο νικητής του διαγωνισμού για το σχεδιασμό του λογοτύπου της εταιρείας
«Η Ελλάδα μου» στην πρώτη σελίδα της Google
Ο (φιναλίστ της κατηγορίας 4η-6η Δημοτικού και) νικητής του δαιγωνισμού: Αστέριος Ρέυνικ από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λιτοχώρου

Αν θελήσετε να «γκουγκλάρετε» σήμερα κάποια άγνωστή σας έννοια, και πληκτρολογήσετε το url της αρχικής σελίδας του μεγαλύτερου διαδικτυακού ευρετηρίου της Google προκειμένου να ξεκινήσετε την αναζήτησή σας, θα βρεθείτε μπροστά σε λευκό, μπλε και κίτρινο (του ήλιου). Αυτά είναι τα χρώματα με τα οποία έβαψε ο Αστέριος Ρέυνικ τη ζωγραφιά του. 

Ο Αστέριος, μαθητής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λιτόχωρου πήρε μέρος στο διαγωνισμό «Η Ελλάδα μου» που προκήρυξε η Google για έλληνες μαθητές ηλικίας 6-18 ετών και κέρδισε ανάμεσα σε χιλιάδες ζωγραφιές μαθητών από κάθε σημείο της Ελλάδας. Η εταιρεία ζήτησε από τους μαθητές να αποτυπώσουν στο λογότυπο της εταιρείας, τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν την χώρα τους. 

Τα έργα κρίθηκαν ξεχωριστά ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκε ο μαθητής:
  • Ομάδα I: 1η-3η δημοτικού
  • Ομάδα II: 4η-6η δημοτικού
  • Ομάδα III: Γυμνάσιο
  • Ομάδα IV: Λύκειο
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις.
  1. Οι κριτές της Google επέλεξαν τα 60 καλύτερα έργα - 15 από κάθε ομάδα.
  2. Τα 60 καλύτερα doodles (15 από κάθε ομάδα) που επιλέχθηκαν από τους κριτές αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Doodle 4 Google και αξιολογήθηκαν από το κοινό με online ψηφοφορία, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 15 Απριλίου έως τις 7 Μαΐου 2013. Κάθε επισκέπτης της ιστοσελίδας είχε δικαίωμα να ψηφίσει ένα doodle από κάθε κατηγορία. Με βάση τα αποτελέσματα της online ψηφοφορίας αναδείχθηκαν οι 4 εθνικοί φιναλίστ, ένας από κάθε ομάδα.
  3. Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν ένας από τους τέσσερις εθνικούς φιναλίστ και εξελέγη από την ομάδα της Google. Ανακοινώθηκε κατά την τελετή απονομής των βραβείων τη Δευτέρα 13 Μαϊου 2013.
Το νικητήριο doodle εμφανίζεται στην αρχική σελίδα της Google για 24 ώρες (το οποίο θα έχουν την ευκαιρία να δουν μόνο οι χρήστες εντός Ελλάδας).

Πέρα από τα υπόλοιπα δώρα για τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, το σχολείο του νικητή κερδίζει 30 Chromebook υπολογιστές με σκοπό να δημιουργηθεί μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα στην οποία οι μαθητές θα μπορούν να ανακαλύπτουν τον κόσμο της τεχνολογίας.

Οι υπόλοιποι φιναλίστ

Φιναλίστ 1η-3η Δημοτικού: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΕΛΑ, 2/θέσιο Πειραματικό Σχολείο Πατρών


Φιναλίστ Γυμνασίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ, Γυμνάσιο Κομποτιού Άρτας


Φιναλίστ Λυκείου: ΕΛΕΖΙ ΓΚΕΡΑΛΝΤ, 1ο Γενικό Λυκείο Κομοτηνής




Σχετικά με τα doodles

Τα doodles είναι ξεχωριστές εκδόσεις του λογοτύπου της Google στην αρχική της σελίδα. Το πρώτο doodle δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο για πρακτικούς λόγους και κανείς δεν φανταζόταν ότι θα γίνει τόσο δημοφιλές και ότι θα καταλήξει να θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της σελίδας αναζήτησης της Google. 

Η ιστορία των doodles

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία των doodles; Το 1998,οι ιδρυτές της Google, Larry Page και Sergey Brin ήθελαν να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν καθώς ήθελαν να πάνε στο Burning Man φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα. Έτσι τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο (stick figure drawing) πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται «εκτός γραφείου». Οι χρήστες, παρά το αρχικό ξάφνιασμά τους, αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό την αλλαγή στο κλασικό λογότυπο της Google καθώς και την «παιχνιδιάρικη» διάθεση της τότε νεαρής εταιρίας.

Το 2000, ο Larry και ο Sergey διόρισαν τον Webmaster Dennis Hwang ως επικεφαλή της ομάδας των doodles και δώδεκα χρόνια αργότερα, η ομάδα έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο τμήμα εικονογράφων (τους doodlers) και μηχανικών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει πάνω από 1000 doodles.

Στο www.google.com/doodles,θα δείτε όλα τα doodles που έχουν εμφανιστεί στη Google σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου